پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 14 آذر 1393

جلسه آموزشی ،توجیهی زائران عتبات عالیات گروههای اعزامی اربعین برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل جلسه متمرکز آموزشی،توجیهی گروههای اعزامی ویژه اربعین روز جمعه مورخ 14/9/93 از ساعت 7 با صبحانه از زائران پذیرائی شد .

چمن آرائی جانشین حج و زیارت استان ضمن بیان نکات لازم سفر در ایام اربعین ،از زائران خواست با توجه به ایام خاص اربعین و ازدحام جمعیت ،زائران با  همدلی و با درنظرگرفتن شرایط رفت و آمد نمایند . سپس در خصوص  بیمه ، عدم همراه داشتن وجوه نقد زیاد، مراقبت از وسایل و گوشی همراه خود ، بهمراه داشتن کارت شناسائی و عقد قرارداد زائر با کارگزار اشاره نمود تا نسبت به دستورالعمل و حقوق خود در طول سفر آگاهی داشته باشد .

در ادامه مسئول حراست حج و زیارت استان در مورد امنیت سفر با اذعان به اینکه در این ایام شلوغی و ازدحام جمعیت که از مرز شروع می شود و به شهرهای زیارتی منتهی می گردد گفت: زائران مراقب کوکان ، سالمندان و بانوان باشند. با توجه به بسته شدن مسیر تردد ماشینها احتمال پیاده روی تا هتل ها وجود داشته، احتمال تاخیر در صرف غذا و یا کم بودن اتاق در هتل قابل پیش بینی است. بنابراین صبر و حوصله و بردباری و حفظ آرامش از طرف زائران مورد انتظار است .

در ادامه جلسه حجت السلام والمسلمین بیدار در مورد مسائل معنوی و فضیلت سفر در ایام اربعین را برای زائران گفته و با عظمت بودن روزبروز امام حسین (ع) را اراده خداوند دانست  وی افزود : خداوند امامت را از نسل امام حسین قرارداد ، تربت امام حسین شفای دردها ست ، حرم سید الشهداء محل استجابت دعا می باشد .حجت السلام والمسلمین بیدار صفاتی از مومن را برشمرده و اعمال اماکن زیارتی را برای زائران توضیح دادند

روتیتر: جلسه متمرکز عتبات اردبیل